
vet aquí una
entrevista a Albin Kurtzi, lider del moviment
Vetevendosje a Kosovo i fins fa poc sota arrest domiciliari per ser un perill públic i per tenir una "cultura de resistència". Bé, i suposo que per predicar contra l'establishment UN - partits tradicionals a Kosovo. Una bona manera de veure que el nou Kosovo ha de fer front a un moviment molt sorollós que vol tirar pel dret...
Bàsicament el tio
despotrica sobre la presència de la comunitat internacional a Kosovo ("Odian a nuestro movimiento porque no queremos la independencia como un regalo que merezcamos sino como un derecho"),
crítica el drets donats a la minoria sèrbia ("una nueva República Srpska como en Bosnia dentro de Kosovo"),
lamenta la falta de referèndum ("Creo que deberíamos ser muy críticos con lo que se está preparando. Para mi, el punto de mira está en por qué no se ha organizado un referéndum") [a mi també em va sorprendre que no hi hagués referendum. és lo típic en aquests casos, no?].
el que em sembla sorprenent és que el tio menciona una
possible annexió amb Albania ("Toda esta gran fiesta sólo ha sido para colarnos esta nueva bandera, que nos separa de Albania" i "Cuanto mas se hable de la partición de Kosovo o de divisiones internas más gente mirará hacia Albania").
Una cosa està clara: "Si tienes un albanés y un serbio trabajando juntos en una fabrica por 300 euros se solidarizaran y cooperaran. Pero con la miseria actual y el bajo nivel de desarrollo la integración no puede funcionar"
ps: la foto és de collita pròpia. uau, acabo de veure que hi ha algunes fotos de les que vaig fer a kosovo que estan molt bé. hauré de muntar una nova série!
coming soonstudy trip a ukraina!!